Brocken Domogled

În ultimii ani am tot urcat pe Domogled dar de fiecare dată l-am abordat rapid și sportiv direct de la Crucea Albă. Am hotărât să ajung acolo pe la Poiana Mușuroaie pentru că de data asta au venit și fetele cu mine și am preferat să avem o urcare mai lină și să ne ferim de bucățile tehnice/bolovănoase de pe urcarea directă.

Cu Patricia am tot fost în ultimii ani pe la Crucea Albă dar niciodată mai departe de acel punct. Așa că am zig-zag-uit pe acea potecă și relativ repede am ajuns acolo. Bucata dintre Crucea Albă și Jelărău era nouă și pentru mine pentru că în poiana Mușuroaie am urcat cu bicicleta în urmă cu ceva ani pe la Topleț.

Canionul cu acest izvor e tipic munților Mehedinți. Sec, fără apă și stâncos. Poteca e în stare bună cu excepția câtorva lemne mari trântite peste ea. La izvor traseul de bifurcă. Spre stânga vârful Șușcu iar în față spre Mușuroaie. A început să apară și zăpada dar temperaturile erau cu plus așa că bucata de dinaintea poienii era destul de apoasă. În poiană am zăbovit puțin. Cu excepția unui rătăcit n-am întâlnit pe nimeni pe acolo.

Zăpadă mai multă era și pe ultima bucată de dinaintea vârfului. Am parcus-o nu foarte repede pentru că deja se cam aduanseră kilometrii și diferența de nivel. Dar am ajuns sus pe vârf și am fost luați în primire de vânt. De vânt și de valurile de ceață ce se prăvăleau din toate direcțiile. S-a mai întamplat să am parte de astfel de fenomene dar soarele din partea opusă a creat condițiile apariției spectrului Brocken. Toată această bucată de creastă am fost însoțiți de gloriosul fenomen în dreapta noastră. Ne opream des pentru că fascinația era totată. Erau momente în care umbra noastră era proiectată la distanță de câțiva metru de noi.

Ne-am desprins cu greu pentru că nu mai aveam multe momente de lumină iar bucata ce urma e stâncoasă. Patriciei îi plac astfel de bucăți. Cumva am coborât înapoi la Crucea Albă dar eram deja cu frontala pe cap. Era întuneric bine așa că luminile din Herculane se vedeau frumos de sus. Sper să-și amintească cu plăcere mai târziu de aceste momente. Un moment neplăcut a fost când un bolovan s-a desprins fix înainte de bucata de dinainte de coborâre de la Crucea Albă și efectic a trântit-o pe Elena ca la o deposedare la fotbal. N-a pățit nimic dar acest gen de accidente sunt posibile în astfel de locuri. Trebuie mare atenție la configurația terenului.