Țarcu-Godeanu

A doua tură pe munte. Prima a fost cu un an in urma pe Godeanu cu plecare din Domasnea pe la Rusca-Teregova.De data asta am urcat prin Fenes pe valea Raului Alb direct in sus spre Tarcu intr-o prima faza prin padure iar apoi prin golul alpin. Traseul era complet nemarcat. De fapt nici nu cred ca era traseu pe acolo pe unde urcasem. Urcarea a fost destul de abrupta avand in vedere ca am urcat o diferenta de nivel de peste 1000 de metri intr-un timp relativ scurt(3-4 ore).

Odata ajunsi in Tarcu am campat chiar pe varf in prima noapte, trecem prin saua Plaiului pe langa vardul Bodea, iar mai apoi prin Saua Suculetului. A doua noapte am campat in apropiere de Capul Prislopului.

Urmatoarea zi am continuat spre varful Godeanu traversand raul Ses de 2 ori iar mai apoi pe langa varful Olanelor, pe cracul Olanelor si am coborat la o stana de-a domasnenilor situata exact langa padure. Stana era goala am amenajat-o putin cu niste crengi si am dormit in ea. Seara am facut un foc de tabara pe cinste.

In ultima zi am facut un veritabil tur de forta de vreo 30 de kilometri cu rucsacul in spate(chiar daca se mai golose intre timp) plecand de la stana Andreiestilor pana in Domasnea. Imi amintesc si acum starea picioarelor in momentul in care am ajuns la Domasnea. In acele vremuri aveam rucsaci cu cadru de aluminiu de imprumut. Fotografiile de mai jos sunt facute cu aparat foto clasic iar mai apoi scanate. Oricum arata invechite si poate din aceasta cauza au mai mult farmec. Pe acele vremuri nici nu visam la un aparat foto digital.

Ajunsesem pentru prima data pe Tarcu. Cabana inca nu era renovata si se vad inca zidurile din piatra. Apa am baut din fantana de acolo care era aprovizioanata din cand in cand.

In fotografia de mai jos ce e facuta din punctul de observare aflat desupra cabanei meteo se poate zari varful Tarcu in plan apropiat iar in plan indepartat stanga varful Gugu.

Poza asta e deja istorie.

Undeva pe traseu intre Saua Suculetului si Capu Prislopului.

Undeva in zona Capu Prislopului. Aici am vazut 2 bordeie facute din piatra. Erau niste ciobani cu oi de la Mehadica. Din pacate nu am fotografiat acele bordeie dar erau foarte interesant construite. Placi de piatra puse una peste alta exact ca intr-un adapost al eschimosilor. Deasupra era loc de aerisire si pe unde iesea si fumul. Focul era facut exact in mijlocul adapostului. Tot de la ciobanii de aici am aflat cum le spune la insectele ce bazaiau in special in zona fetei: buzari. Nu stiu daca asta e termenul folosit dar denumirea se potriveste ca o manusa pentru ca isi faceau veacul in special in zona buzelor.

Cine spune ca in Godeanu trebuie sa te sperii de caini? E suficient o bucata de paine si sa nu intri in panica sau sa o iei la fuga. Cea mai buna idee e sa stai grupat si pe loc atunci cand vin spre tine. Se vor potoli ei cu siguranta.